Wat als je met één broodje kunt bijdragen aan een eerlijker, lokaler en duurzamer voedselsysteem? Het RotterBammetje is gelanceerd: een broodje gemaakt van uitsluitend natuurinclusieve, lokale ingrediënten. Maar hoe bouw je zo’n korte keten op? En wat betekent dit voor cateraars, inkopers en chefs in de regio?
Tijdens deze online lunchlezing op maandag 14 april namen Jeanette Verdonk (Het Nieuwe Nassen), Pepijn Schmeink en Robert-Jan Piek je mee in de wereld van natuurinclusieve inkoop. We bespraken kansen, uitdagingen en de impact van lokaal inkopen in Rotterdam. Inspirerende inzichten en praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan kwam aan bod.
Het Nieuwe Nassen inkoperscollectief is een samenwerkingsverband tussen Het Nieuwe Nassen (BlueCity (010)), Rotterdam de boer op!, MVO Nederland en De Tuin van Holland. Binnen dit collectief komen inkopers, chefs en facilitair managers samen. Toonaangevende bedrijven als Blijdorp Rotterdam, Dudok Groep, St. Franciscus Gasthuis, en de Gemeente Rotterdam hebben samen al een potentieel van 10.000 RotterBammetjes per maand vastgesteld – een enorme kans voor de afzet van lokale, natuurinclusieve producten.
Niet lullen, maar natuurinclusief inkopen! Doe je mee?
Ben jij of ken jij iemand die verantwoordelijk is voor inkoopbeleid in jouw organisatie, en wil je aansluiten bij het Inkoperscollectief? Of wil je meer weten over hoe je lokaal en natuurinclusief eten de norm kan maken, ondanks bestaande inkoopstructuren? Neem contact op met Jeanette Verdonk: hetnieuwenassen@bluecity.nl